onsdag 31 december 2008

Italiensk Nyårs Afton Dessert

Till efterätt kommer jag att testa att göra "Frestas" nya Pannacotta.
Istället för såsen som följer med tänker jag testa att lägga i kanderade frukter, det är ju väldigt vanligt i Italien, får säga hur det går imorgon.
Den kanderade frukt jag tänker försöka hitta imorgon är apelsiner, ceder, ev cocktailbär som man kan dela så att de blir fyrkanter.
De är ju väldigt populära i Italien under julen.

Till det serverar jag en fruktsallad "Macedonia".
I den lägger jag äpple, päron, banan, vindruvor.
Pressa saften ur några apelsiner och sockra det lite gärna med vaniljsocker.
Ev lite citronsaft, häll allt detta över salladen och låt den stå och dra så länge som möjligt i kylskåpet.

Det tror jag kommer att bli en superbra kombination


lillaMATbloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar